Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 1 december 2014

Tacksam

Grekland ligger i många saker några år tillbaka i tiden. På gott och ont måste jag säga. Ingen firar Halloween här och frågar du mig eller någon annan här så vet nog ingen vad Black Friday står för. What? Om man ska härma och ta efter Amerika så tycker jag nog att Thanksgiving verkar mer seriöst och bra. Vi borde alla stanna upp lite mer och det finns mycket att vara tacksamma över. Jag och mina nära å kära är friska, lyckliga, vi har mat på bordet och ett varmt hus som ingen kan kasta ut oss ifrån. Det är något att vara tacksam och glad över i dessa tider. 

Kalo mina, bra månad önskar jag till mina trogna bloggläsare som hänger kvar fast att det är glest mellan inläggen. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Καλό μήνα και σε εσένα! Trots den s.k. krisen har vi faktiskt mycket att vara tacksamma för, du har så rätt. Tyvärr tar vi väl allt för mycket för givet. Ha en fin vinter, Lena

Anonym sa...

Kalo mina från mig också!
Monica P