Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 21 december 2013

Julmarknad i skolan

Hem och skola föreningen frågade mig för drygt en månad sedan om jag vill ställa upp med ett bord på den årliga julmarknaden som dom ordnar. De barn i skolan med utländska mammor fick tillsammans baka och ta med sig traditionella sötsaker för att visa grekerna hur övriga Europa firar och vad de äter.
Jag och Kyriakos fixade 40 påsar med lussekattor, kanelbullar, havreflan och pepparkakor. Några av barnen och föräldrarna har ju sedan tidigare redan smakat på mina kanelbullar som jag haft med på föräldrarmöten, namnsdagar eller annat firande i skolan så ryktet spred väl sig om det svenska bakverken och efter 45 minuter var nästan allt slutsålt. En riktig hit och jag växte en 20 centimeter av allt beröm vi fick. Nu ska vi bara försöka översätta alla recept till grekiska för många vill baka kanelbullar nu, haha!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har också märkt att svenska kanelbullar går hem hos alla greker!
God fortsättning.
lena