Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 2 september 2013

Så öppnade IKEA......utan mat

En liten lokal, typ halva av gamla Alex Pack, fullt med möbler, hyllor, soffor, sängar och lite till av IKEAs sortiment. Och fullt med greker. Detta är alltså inget IKEA varuhus utan beställnings- och upphämtnings varuhus. Så det fanns ju självklart ingen restaurang att äta köttbullar med brunsås och min största besvikelse var väl saknaden av en mataffär. Ingen glögg till jul alltså. Inte i år i alla fall. Om jag kan tränga mig in i IKEAs tänkande så drar jag slutsaten att dom inom kort kommer öppna ett vanligt varuhus här. Detta är troligtvis bara starten, jag menar varför öppnar man annars i en sån liten lokal. IKEA saknar väl inga pengar. Nej, jag tror på testing-testing och kolla marknaden och sen slår dom upp ett stort. Med restaurang och mataffär, mums!! Nog för att jag kommer åka tillbaka och checka läget på detta IKEA men man kan ju liksom inte beställa en BILLY-bokhylla varje månad, hehe!!! Brukar inte IKEA anordna julbord förresten? Åhhh....nu drömmer jag iväg till julmat medans jag sitter på balkongen och bläddrar i min egna fina IKEA katalog!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skal til Kreta første uken i oktober, kanskje et besøk på IKEA dersom solen uteblir...:) (tar gjerne i mot tips om bra hotell feks i Nea Chora - er 2 voksne og en 14 åring)

John Göransson sa...

Finns det ingenting att handla direkt i affären? Inte ens en ynka låda med värmeljus eller pappersservetter? /John (som har ett hus i Topanas)

Karro sa...

Det fanns väl 10 backar med JA värmeljus, något rivjärn, kuddar, filtar, IKEA plastpåsar och något mer jag inte minns. Detta var typ det enda du kunde köpa på plats just då. Det är ju säkert ett sortiment som kommer att bytas ut hela tiden så man vet ju inte vad som finns till nästa gång.

John Göransson sa...

Tack för det. /John

John Göransson sa...

Tack för det. /John