Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

fredag 20 september 2013

Jag är en IKEA-svikare

Så tyckte vi det var dax för storebror att få sitta ostört på sitt rum och göra läxorna utan att bli avbruten hela tiden av lillasyster som vill leka. Ok ett litet skrivbord och en bokhylla behövs i hans lilla rum. Efter att kollat snabbt priserna, 119 euro IKEA eller 42 euro Simple City, för skrivborden, fick jag svika Kamprad. Eller rättare sagt jag stöder den lokala möbelaffären som bara finns i Chania. IKEA finns över hela världen och säg mig ett IKEA som har behövt stänga igen?
Stolen hämtade vi i byn och målade om. När mormor och morfar kommer har dom med sig hyllplan ( från IKEA, haha ) som ska upp och så blir det väl en tur till markanden och köpa gardintyg. Anyway, storebror är överlycklig över sin nya inredningen och med stängd dörr satt han i lugn och ro med läxorna. Och var klar på nolltid. Yeeeaahhh!!! Hoppas det håller i sig bara.......

2 kommentarer:

Jo sa...

Jättesnyggt ju! Ska bli kul att ses om en vecka! Tyvärr har jag massa doulies (bland annat få tag på skrivbord och stol till lilltjejen ;)), men en snabbis vid hämtning/lämning blir det väl :). Stor kraaaam!

Monica Pizanias sa...

Fint! Jag vet att barnen mår bra av att få en egen hörna, liten eller stor. Lycka till med pluggandet!