Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 18 augusti 2013

Var har du varit, min vän?????



Ungefär så här såg det ut på vår balkong i lördagsmorse. Eller ja en blandning av det. En yrvaken Kyriakos, som i grekiska mått är rätt tyst, möts av sina helgrekiska kompisar som fullständigt vrålar och pratar i mun på varandra, "Var har du varit?, Åh du är tillbaka, Hur mår du, kompis?".
Så försvann dom ut och lekte i 3 timmar. Fina kompisgänget!!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Hej
Jag läser din blogg till och från för att jag älskar Kreta och alla människor där. I år har vi inte kunnat åka men jag hoppas fortfarnade på en resa. Vi brukar åka till Agia Marina och älskar allt där. Framför allt personalen och alla som jobbar i området! Jag har en fråga om vädret....brukar det vara varmt hela september ut? Kanske kan vi klämma in en resa i slutet av september för vi vill inget hellre än att åka till Kreta.

Karro sa...

Hej Johanna!! September är en populär månad. De som inte vill ha hettan under sommaren kommer i sept då det är lite svalare men havet fortfarande uppvärmt. Mindre trafik på vägarna. Jag tror säkert ni kommer njuta av sept även om det kan bli lite svlare och några regnskurar. Jag tror jag har skrivit tidigare om sept vädret. Googla på min blogg efter väder+månader och se om du hittar något mer. Ha det bra!!!