Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 3 april 2013

Dagens spidergirl

Rödluvedräkten var inte populär i år under karnevaltiden. Det är helt och hållet spidergirl som gäller. En glad liten tjej som förgyller min dag. Igår såg jag turister för första gången. Blev bländad av dessa vita ben och armar. Ja för visst har vi vår och varmt. Men grekerna behåller kläderna på sig fortfarande. Igår kväll blåste det sydöstliga vindar och temperaturen låg på 29 grader. Till fotbollsträningen kom vissa barn i träningsjacka och långbyxor. Föräldrarna själva i kortärmat. Hmmm....jag kommer nog aldrig förstå mig på detta med påpälsade barn och svetten som rinner på dem.
Anyway, dax för andra koppen med kaffe. Hoppas ni haft en fin påsk i Sverige och att våren är på väg till er!! Om inte, boka en resa hit och få både värme och få fira påsk en gång till!!!

1 kommentar:

Sophia sa...

Hej! Hittade din blogg på http://www.familjeliv.se/Forum-3-45/m40148210.html.
Jag och min kille (båda 24 år gamla) letar jobb över sommaren i Grekland, vi skulle kunna tänka oss vad som helst egentligen (servitris, diskplockare, cafépersonal) så länge som det betalar nog för vår sommar. Har du några tips till oss? Vet du någon som söker arbetskraft? Vi funderar på att ta en enkelbiljett ner när vårterminen är slut 10 juni och bara gå runt på ön och fråga helt enkelt. Är det för riskabelt med ekonomin som den är nu?

Väldigt tacksam för svar!