Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 28 oktober 2012

Vilken tur att det finns Facebook.....

....for dar far man skryta precis huuuuuur mycket man vill utan att folk tycker det ar konstigt. Nej ens "vanner" verkar "gilla" det. Oj vilket perfekt liv alla har. Statusar som "Barnen sover sott och jag och mannen njuter av lordagskvallen med ett glas i vin i soffan" poppar upp hela tiden. Later ju perfekt men om verkligenheten ska fram borde det kanske statt " antligen har ungarna somnat efter trots, brak och skrik. Suck. Sitter har i soffan med ett glas vin medans mannen slotittar pa Animal planet som jag bara haaatar. Nej gar till sangs och laser min bok istallet". Men sana statusar passar liksom inte in pa Facebook sa man forskonar sitt liv lite. For det gor ju alla andra. Och ribban for det perfekta livet hojs lite till.
"Harlig sondagmorgon med kaffe i lugn och ro medans barnen tittar pa morgonprogram. Solen skiner och snart drar vi till byn".
" Vintertid. Ungarna uppe klockan 06.30. Vad fan gor man da? Inte ens barnprogrammen har ju borjat? Ont i ryggen efter att sovit pa soffan p g a en snarkande karl i sangen. Borde ta en dusch men vem bryr sig ska ju bara aka till avokadofaltet och rensa ogras. Duschar ikvall istallet"
Min FB-status respektive min verklighet idag, hahaha.

5 kommentarer:

Grekland nu sa...

Haha, du har verkligen en poäng där...

Janérik sa...

Hehe, nästan så jag får lust att låna hela den o lägga den som status på FB

Mvh Janérik

Eva i Tyresö sa...

Hej jag tycker det verkar helt normalt hos er.....Skönt tycker jag. fb imagen får man väl bara skratta åt eller strunta i.

Eva in Athens, Greece sa...

Håller allt med dig lite där... Plötsligt äter alla gourmetmat hemma, dagligen dessutom, verkar det som...;)

Eva in Athens, Greece sa...

Haha, hur kul som helst! Håller med dig fullständigt! Nu lagar ju alla gourmetmat i hemmen dagligen dessutom...
Kram på dig!
☼☼☼