Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 26 september 2012

Svensk gymnastik

Kyriakos hem och skolaforening anordnar en massa roligt. Jag ar valdigt nojd bade med skola, aktiviteter, utflykter och sportprogrammet som dom har. Manga klagar over grekiska skolan men jag maste saga nagot bra kanner jag. Till skolstarten fick dom alla bocker och redan pa sondag ordnas den forsta utflykten med cykling till Elafonissi stranden.
Pa arets aktivitetsprogram fanns det aerobic om mandag sa i mandags drog jag fram gympaskorna och akte dit. 17 mammor i linnen och shorts redo att svettas lite inne i skolaulan. Det finns ingen gymnastikhall pa skolan. Sa ar det i grekland. Vi har ju nastan alltid fint vader och skolgymnastiken ar utomhus. Jag smog mig in tyst och lugn i aulan och tankte att jag haller till langst bak for att inte gora bort mig helt. Nar jag gick fram for att halsa pa "froken Zoi" fragade hon ju sa klart vart jag kommer ifran och svarar Sverige. Men vad bra sager hon och berattar for heeeela samlingen att har har vi en svenska och vi som just pratade om att lagga in en lektion med svensk gymnastik om tisdagarna. Jag star som ett fragetecken. Vad fan ar svensk gymnastik? Ar det nagot speciellt? Jag erkanner for Zoi att nog for att jag ar svenska men svensk gymnastik har jag aldrig kort.
Typiskt. Anyway, aerobicen var hur kul som helst och vad harligt att fa hoppa loss, svettas och skratta till dumpande musik. Vilken kick liksom. Och pa fredagar ar det zumba. Ah herregud hade ingen aning om vad det heller ar men tack vare youtube kunde jag hitta videos och det ser ju skitkul ut. Dansa!!! I love to dance.
Och det basta av allt. Det ar att pappa jogge far ta hand om mat, bad och nattning da traningen slutar forst 21.30. Sa jag kom hem till ett tyst hus. Jaja, tallrikarna efter kvallsmaten stod i vasken men man kan ju inte fa allt. Jag ar i alla fall supernojd med allt och alla!!!!

Inga kommentarer: