Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 12 september 2012

Bebisar ar inte vackra

Nu ar det snart 3 ar sedan jag satt dar pa kliniken med en nyfodd dotter som liknade mest en fagelunge med valdiga pasar under ogonen. Alltsa jag tycker inte att nyfodda ar sota. Pa Facebook lagger folk upp bilder pa sina nyfodda och gratulationer och ord som "Ah sa sot" dyker upp. Fran mig blir det bara grattis. Jag satt sjalv lange och bladdrade mellan foton pa dottern och tankte hur ska jag kunna lagga upp detta foto pa bloggen. Hon ar ju inte vacker alltsa. Men sa vaxte hon till sig och blev det finaste man kan vila ogonen pa. Mitt lilla charmtroll. Min argbigga. Min harmeapa. Min solstrale. Min dotter!!!!!

6 kommentarer:

Jo sa...

Nä, vackra är de sällan, men de är likaväl ljuvliga. Det är det oskuldsfulla och harmlösa och alldeles rena som gör en alldeles salig. Jag tycker att hon ser så gosig ut på bebisbilden. På storbilden ser hon finurlig och pillimarisk ut, precis som hon är :). Kram!

Bertil i Göteborg sa...

Hej igen Karro!
Du skriver om nyfödda barn. Jag är beredd att hålla med till viss del. I november förra året fick vi vårt första barnbarnsbarn. Ja du läser rätt. Han var inte bildskön precis men idag, vid 10 månaders ålder, är han helt underbar. Han charmar gammalgammalmorfar totalt. Så kan det bli. Ha det underbart. Behåll det vackra vädret tills vi kommer på fredag 14/9. Hälsningar Bertil / Gbg

Anonym sa...

Chrissi med sina jättestora blå ögon kommer att bli en fara för alla unga män i trakten, vänta får du se!
h. Inga-Britt

Karro sa...

Jag borde har anvant ordet nyfodda och inte bebisar. For bara efter nagon vecka eller vid forsta leendet, skrattet sa ar ju bebisar oftast sota.
Bertil, gratulerar till barnbarnbarnet, wow!!! Och hoppas ni far en harlig semester. Min bror med sambo kommer ocksa ner pa fredag. Valkomna tillbaka!!!

Anonym sa...

Finaste stora tjejen !!!

Kram

Marie & Thea

Eva in Athens, Greece sa...

Underbart söt både när hon var bebis och nu! Wow!
Kramis