Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 19 augusti 2012

Var kommer du ifran?

Nar jag arbetade som reseledare for Apollo holls det manga valkomstmoten. Manga gaster som ankommit under lordagen och som pa sondagsmorgon ville fa lyssnar pa reseledarens information, tips, utflyktsprogram och fa smaka en ouzo pa morgonkvisten. Nar jag drog den allmanna informationen, ni vet spola inte ner papper i toaletten, skicka vykort till sverige, sa tyckte jag det roligaste var att kolla om det fanns resenarer ifran mina hemtrakter. Sa nar jag drog landsnummer till sverige 0046 och sen tar ni bort nollan i riktnummer brukade jag alltid saga " Sa for mig blir det 0046 430. Har jag nagra grannar hemifran sverige med mig har idag?" Och visst racktes det upp hander ibland.
Idag akte vi igen ut till turistomradena och jag tycker alltid det ar lika kul att hora det svenska spraket runt mig. Nar jag stod vid bilen och packade in strandsakerna horde jag tva medelalders par komma gaende ifran stranden och de skrattade sa och deras dialekt talade om att dom definitivt var 0430:are. Jag ville sa garna saga hej, har ni en bra semester? Vart i Sverige bor ni?
Men sa kan man ju inte gora, skulle ju bli knappforklarad. Saknar turisterna lite. Och all ros och ris man fick genom jobbet. Kanske dax att ga tillbaka till arbetet.........vi far se till nasta sasong......

5 kommentarer:

Göran sa...

Hej Karro! Visst kan du tilltala oss turister på gatan... Jag tycker personligen det är trevligt att få kontakt med bofasta svenskar och prata bort en stund. /Göran

Anonym sa...

Jag håller med!! Vi reser nu på lördag ner till er och längtar!! Jätte kul att följa din blogg också.

//Malin

Juni sa...

Enig med Gøran! Det ville ikke være rart i det hele tatt :-)

Juni sa...

Regner med at du forstår norsk siden du har vært reiseleder, men jeg burde vel heller skrevet "konstigt" istedet for "rart" i kommentaren min :-)

Karro sa...

Juni, jag forstod din kommentar, ingen fara.