Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 8 augusti 2012

Orkar inte mer....

Svenska vanner har klagat hela sommaren pa facebook om den svenska sommaren som regnat bort. Sa da kan jag fa klaga pa den grekiska varmen som inte ger med sig. Att hon vagar klagar, hon som har sol och varme, tanker kanske nagon. Jo visst jag alskar sommaren, solandet och badandet. Vi har nu varit pa stranden/vattenland/poolbesok 49 ganger sedan i slutet av maj da vi tog forsta doppet. Min son ar brun som en chokladkaka och farmor sa till honom harom dagen att nu far du inte bada mer for du ser ut som en smutsig tattarunge. Men man kan blir trott pa solen och badandet. Eller pa varmen borde jag saga. Varmen som inte sjunker under 28 grader pa natten och har under de senaste 5 veckorna legat pa 32-35 grader. Man pallar ju inte gora nagot. Att vara utomhus dagtid ar olidligt. Hade tid hos barnlakaren for vaccination klockan 11 pa formiddagen och hur frasch ar man nar man gatt ett par hundra meter. Svetten rann i panna och byst. Nar eftersvettningarna val var over var det dax att ga tillbaka ut i varmen till bilen. Som ar kokhet och barnen klagar over stekheta bilbalten och vill ha vatten. Som man glomt hemma.
Nu kanner jag mig mest bara som en trott, svettig, acklig, irriterad mamma som sitter har i valet och kvalet. Att aka till stranden igen for 50 gangen, sa dar lagom kul, eller stanna hemma och lata barnen titta pa tv, braka, svettas ( for AC vagar man inte kora dagarna igenom hhuuu nar elrakningen kommer ) och lata dom svalka sig i badkarlet. Sjalv staller jag mig i duschen med iskallt vatten och drommer mig bort till en hostdag med 17 grader, lite moln, pa med jogginskor och far borja springa igen!!!!

5 kommentarer:

Eva in Athens, Greece sa...

Ack ja, ack ja...Karro, du är minsann inte ensam om att längta till lite svalare dagar...!
Kram♥

Grekland nu sa...

Jag förstår dej precis...För visst kan det bli för mycket av det goda. Man orkar ju inte göra nånting!

Anonym sa...

Är idag på väg till er värme, ska bli härligt!!

Anonym sa...

Har all förståelse för att värmen kan bli tröttsam till slut ..men Jag välkomnar den. Är ju snart på väg till underbara Kreta. :) / Anna

Uffe sa...

Med sommaren 2003 och 2007 i färskt minne så har du all rätt att beklaga dig.

Köld går det att skydda sig emot med rätt kläder, men värme! Man kan inte mera än att klä av sig naken, och när det och vatten inte hjälper. Vad gör man då?

A/C är ett val, men det är ganska dyrt upptäckte jag så det blir att strosa i affärer där de säljer livsmedel, då de är tvugna att ha kylan påslagen.

//Ulf