Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 23 augusti 2012

Ar du gift?

Mycket trafik, varmt i bilen, otaliga barn, svetten rinner i pannan och sa till pa kopet lagger sig killen i bilen bakom pa tutan. Det ar da som detta borde spelas upp.
Jag drar handbromsen fast att det ar min tur att korsa vagen och fortsatta vanster. Ungarna blir tysta i bilen och ser hur mamman gar till bilen bakom.
- Ar du gift? Har du barn? fragar jag den unge killen.
- Nej.
- Inte. Men den dag du ar det och din fru ar ute och kor med dina barn i bilen skulle du nog inte vilja att hon riskerade sitt, deras eller nagon annans liv ute i trafiken for att en otalig liten pojkrackare som har brattom till stranden lagger sig pa tutan.
Tank pa det. Hej pa dig!!
Trafikkon ar tyst och jag kan lugnt gora min vanstersvang.
Att den unge killen tutade och viftade otaligt med handerna utspelade sig idag men inte att jag gick ur bilen. Det var forst senare som jag kom pa vad jag skulle sagt. Hade varit ratt coolt, fast tveksam till att jag hade varit sa tuff. Men anda.

2 kommentarer:

Tina sa...

Go, Karro!!! Go, go, go!!! ;-)

Sia sa...

Jag älskar Kreta av hela mitt hjärta, men trafiken är en av nackdelarna man får dras med, det gäller att andas lungt och försöka att inte bry sig... ;)
Har läst din blogg en del de senaste månaderna och har även upptäckt andra som bor i Chania som bloggar... Läser och blir sugen på att flytta ner! :) Jag kom hem till Sverige för ett par veckor sen efter att ha varit 6v på Kreta. Jag får helt enkelt acceptera att jag bara kan bo på Kreta på somrarna... men inom några år planerar vi att bo en lite längre period på Kreta (kanske ett halvår) och då får barnen ta ledigt från skola/dagis...