Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 7 juli 2012

Veckan som gatt.....

Tro det eller ej men man kan bli trott pa allt badande och sand i vaskor, har och bil.
Da aker man pa "lekplats" istallet. Lugnt och skont klockan 18 innan alla greker kom vid 19. I bakgrunden syns hamnen i Souda.
Sma granderna i Chania stad.
Tavernan Semiramis. Kan verkligen rekommenderas. Ligger inne i de sma granderna, Skoufon 8. Dom har live musik hela kvallen.  Vi at 7 tallrikar, dakos, tzasiki, mixade friterade gronsaker, korvar, friterade kottbullar, saganaki, potatis. Totalt drack vi 3 stora och 2 sma ol. Notan gick pa 55 euro.
Om ett par veckor ska jag dit och ata igen och eftersom vi ar ett stort sallskap pa 8-10 personer maste jag boka bord. ( 28210-98650 ) Kan rekommenderas om ni ar manga. Tavernan var full vid 21 tiden. Kul att se!!!! 
Finaste Morten och Gerd som kommit tillbaka pa semester till deras Kreta dar dom mottes, dar dom forlovade sig och dar dom senare atervande med slakt och vanner och holl sitt brollop.
Poolhang hos Morten och Gerd som bodde pa Apollos hotell Mary i Platanias.
Strandbesok i Kalami, som ligger innan Kalyves.
Lek, lek, brak, lek, skrik, lek, brak. Syskonkarlek.
An med iskallt sotvatten fran bergen mynnar ut i havet.

Stor dag for stor pojk som tappade tand OCH larde sig simma samma dag. Inget hundsim langre utan riktiga tag.

Och idag 7/7 har du namnsdag, Kyriakos, sa stort grattis till dig och till varldens basta Giorgos sager vi grattis pa fodelsedagen!! Stor dag idag med!!!

3 kommentarer:

Majsan sa...

Oj dubbelgrattis till grabbarna från oss alla! Här ska dagens utflykt bli till Djurparken, molnen hänger mörka och tunga men men så får det bli.
Kram och saknar dig

Åse sa...

Åh, Hotell Mary, där har jag bott. Det lustiga är att jag kände igen mig direkt då jag såg poolen - innan jag läste att det var det hotellet. Lustigt egentligen. :-)

Lotte's krumspring sa...

Hei Karro

Jeg skal til Hotel Rose, Kato Stalos 3-10 august for 6 året på rad, men jeg undrar: har prisene på restaurantene på Kreta gått opp eller ned som følge av krisen i Grekenland?

Hilsen Kristin