Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 26 juni 2012

Falasserna

Nar vi badar har brukar vi halla till pa den norra delen av stranden. Nu tanker jag inte skriva ordet for jag vill inte fa googlesokningar till mig men jag kan skriva att annu langre norrut dar vi lag var det folk som badade utan bikini eller badbyxor. Ni fattar va?
Har hittade vi en liten lugn badvik.
Forsta gangen jag sett stranden sa rosa.
Underbart hav och manga harliga dopp. Lite kallare har pa vastkusten men nog sa skont.
Vi at lunch pa en strandtaverna.
Grekisk sallad, tzasiki, 5 kycklingspett, 3 grisspett, 2 tallrikar med pommes, 2 ol och en flaska vatten blev 35 euro.
For att stodja landet valjer ni grekiska produkter under semestern eller hur? Sa prova garna olet FIX.
Nej det ar inte ol som Chrissi dricker. Hon rakade bara komma med pa bilden drickandes vatten.

Jag kan verkligen rekommendera Falasserna och varfor inte hyra bil for en dag och kora hit. Bra vag bort till Kolymbari sedan liten samre mot Kastelli men anda ok. Kor igenom byn Kissamos/Kastelli och fortsatt upp mot bergen. I byn Platanos finns skyltarna mot stranden. Vi valde som sagt den norra delen da kor ni forbi Playa Paraiso och vid en liten minimarket svanger ni ner. Elafonissi eller Falasserna? Som turist skulle jag nog akt pa en arrangerad utflykt till Elafonissi medans det racker med hyrbil och aka pa egen hand till Falasserna. Elafonissi ligger mycket langre ivag, finns fina stallen langst vagen att se och det ar slingriga vagar. Efter att ha legat pa stranden, fatt sig en ol till maten och ar lite trott kan det vara ratt skont att satta sig i en kall buss och fa slumra till lite pa hemvagen. Darfor hade jag valt bussutflykt Elafonissi och hyrbil till Falasserna.

6 kommentarer:

Majsan sa...

Sulan.....klarar inte mer fina bilder... här vräker regnet ner dag efter dag, affärerna går förstås strålande för oss men oj vad jag längtar bort.
KRAM
Majsan

Karro sa...

Sorry, jag vet. Men jag "saljer" ju mitt underbara Kreta sa att fler och fler turister vill komma ner. Vi behover varenda en. Lugnt efter valet, pengar i ATM maskinen, regn och daligt vader i norra europa ar rena drommen for oss. KOOOOOM!!!!!

Majsan sa...

Mmmm men nu blir det först Budapest 24-31 juli för Thea vill så gärna se Alonso live så det blir Formel 1 för hela slanten på helgen och sedan strosa i staden och se vad den har att erbuda.
Kom vettja :-)

Karro sa...

Kan ju alltid paddla kanot till Athen och sen lift uppat i Europa. Vilket aventyr, och framfor allt billigt da planboken ar tom. Haha.

Anonym sa...

Annelie:
Ser så härligt ut! Vi återvänder till Kreta /Agia Marina för andra året i rad i slutet av augusti (denna gång med en till barnfamilj). Letar lite ny reseinspiration på din blogg. Tycker det är så gott och mysigt med grekernas sätt att ute, dvs alla dessa smårätter=)

Dimitras sa...

Hej! Roligt att lasa din blogg, den ar jattebra :) Jag har varit pa Fallaserna en gang men da var det sa stora vagor sa man kunde knappt bada, men jattefin strand :)