Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 12 juni 2012

Faaaaaan ocksa!!!!

Ja men da borde ju alla grannar i omradet har forstatt att jag ar svenska. Forsta hoga skriket JJAAAAAAAAA!!!!!! vid 0-1 och sen tva FAAAAAAN ocksa!!! Vid 23.30 stangde jag av TV ute pa balkongen och dramde igen dorren efter mig sa sakert vackte jag nagon. Jag dalig forlorare? Mycket!!!
Ukraina liksom. Hor det landet till Europa? Ar inte EM bara for europeiska lander eller? Ar fortfarande sur. Grrrrrr.....braka inte med mig idag.

4 kommentarer:

Jo sa...

Surt som fan, ja. Var så glad där kring femtiandra minuten. Men jo, Ukraina tillhör Europa i allra högsta grad så de har full rätt att vinna hela kalaset :). Men du, vi ivnner nog lätt över England och Frankrike, så det finns fortfarande en massa hopp! Hehehe...

Nett. G sa...

Hej
Halkade in på din blogg av en slump, när jag sökte info om kreta. Mycket trevlig läsning här, så jag kikar gärna vidare...

Jag tänkte passa på att ställa en fråga också: Kan du rekommendera någon bra läkare/mottagning på Kreta? Med goda engelska kunskaper - kanske tom svenska?

Vi ska nämligen resa till Kolimbari på Chaniakusten med hela familjen, däribland små barn. Och jag vill alltid vara väl förbered OM olycka eller sjukdom skulle inträffa.
När vi har varit här tidigare, så behövde vi läkarvård vid ett tillfälle, då uppsökte vi den clinic som rekommenderades av resebyrån, vilken inte visade sig vara speciellt bra...

Skulle vara tacksam om du har tid och möjlighet att slänga iväg ett mail till mig.

Tusen tack!

MAIL: nettg@hotmail.se

Karro sa...

Nett,
Du kan ga in pa www.vittorakis.gr en mottagning i Platanias som i manga manga ar samarbetat med de flesta researrangorer har. Jag aker sjalv dit nar jag eller barnen ar sjuka. Sjalvklart pratar dom engelska och tidigare har dar ocksa arbetat en dansk tjej som forstatt lite svenska. Fran Kolimbari kor ni mot Platanias. Ni kommer kora forbi LIDL pa er hoger sida. Sedan ligger ett stort fint hotell Minoa Palace,ocksa pa hoger sidag och dom har en gangbro over vagen, ocksa ett trafikljus dar. Precis efter detta pa vanster sida ligger familjelakarens mottagning. Ett stort 2 vaningshus. Latt att hitta.
Trevlig semester och hoppas anda att ni INTE behover leta ratt pa mottagningen.

Grekland nu sa...

Även jag tjoade friskt så det hördes i hela det tysta kvarteret när Zlatan gjorde mååål...Sen tappade jag sugen, suck.