Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 31 maj 2012

Mot Rodopos halvon

Giorgos korde turister till Kasteli hamnen dar dom skulle med baten mot Gramvousa, Balos. I vanliga fall skulle han varit sjalv dar fram tills 17.45 dar baten kommer tillbaka. Men vilken tur att Kyriakos inte hade skola sa jag och barnen kunde kora bort till Kasteli och hamta upp pappan. Kylvaska, badklader, strandleksaker, engangsgrill och annat inpackat i bilen. Da det blaste ratt mycket vastlig vind korde vi till Kolymbari. Precis efter Moni Gonias hittade vi en liten stenstrand. Perfekt!!! Giorgos hade sin livspremiar med engangsgrillen och serverade oss utsokta kycklingspett. - Detta maste vi gora om, kop fler grillar, sa han. Lita pa det. Har ska akas pa utflykter och grillas hela sommaren.
Pa vag tillbaka till Kasteli somnade bada barnen i bilen sa jag och Giorgos fick en frappe i lugn och ro i hamnen.

5 kommentarer:

Tina sa...

Måste du sukta så? ;-)

Det ser sååå härligt ut!!!

Karro sa...

Forlat. Men jag skulle kunna skriva en massa inlagg om krisen, hur tom var planbok ar, hur affarer stanger ner, att vi snart skiter i hur det gar i valet for vad har vi att forlora? Inga pengar i alla fall. Vi vill bara se borjan till ljus i tunneln.

Sa det ar roligare att visa upp det HARLIGA VACKRA GREKLAND och under en familjdag pa stranden men sol och karlek glommer man bort allt elande for en stund och bara NJUTER!!!!! Kram pa dig, Tina!!

Jo sa...

Åh vad härligt det ser ut. Angående resten så blir det bättre, det kan väl knappast bli sämre i alla fall. Håll ut!

Anonym sa...

Även om det är tråkigt för alla inblandade så tror jag faktiskt många av bloggens läsare skulle tycka det var intressant om du skrev lite om krisens effekter/öden.
Därmed inte sagt att du skall bli journalist utan mer av betraktelser från den vanliga grekens liv. Få höra om "andra sidan" av myntet så att säga...
Tack för en bra blogg !

Mvh
Benke

Karro sa...

Benke,
Jag "skriver" sma inlagg om krisen i mitt huvud varje dag. Vi lever med krisen. Men nar jag val oppnar bloggen for att skriva tar det emot att skriva om de trakiga, jag vill hellre dela med mig av det roliga. Det trakiga paminns vi av hela tiden.
Ska forsoka samla tankarna och fa ihop ett inlagg nagon dag.
Ha en bra dag!!!