Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 10 maj 2012

Hjalp Apollo

Ska ni komma hit pa semester i sommar? Kanske ni vill hjalpa Apollo att hjalpa ett barnhem har i Chania? Ta en titt pa deras hemsida och se hur du kan hjalpa till. Det ar vanninan Helen som haller i det sa jag kan lova er att ALLA saker kommer att lamnas over direkt i hand till barnen. Jag lamnade redan i vintras en stor kasse med klader och sanglakan till henne som lamnades pa barnhemmet.
Hjalp ni ocksa!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Karro,
Tack för en bra sida :-) och tack för tipset att man kan hjälpa barnhemmet. Tar de emot kläder från t.ex nyfödd storlek?
Vi kommer ner om 2 veckor, ska bo i Krissi Akti för 5e gången, anais summerstar, älskar detta lilla familjära hotell och närheten till allt samt lugn och ro. Första gången vi reser med barn, vi har en dotter på 8 månader. Min fråga till dig, hur är det att köpa barnmatsburkar? Hon är kräsen med vad som gälelr att smaka från vår mat, så några burkar behöver vi men vill inte släpa med 14 st. hemifrån.. Vet du ngt om prisläget och om man t.ex kan köpa på Lidl?
Tack på förhand,
Anna

cajbee sa...

Gillar!

Karro sa...

Anna, googla pa karro pa kreta + barnmat sa kommer du till inlagget jag skrev for ett par ar sedan. Samma info galler nu. Sa jag skulle nog ta med burkar ifran sverige. Eller far hon smaka det grekiska koket!!! Riktig mat alltsa.
Det finns inga nyfodda pa barnhemmet sa ministorlekarna tror jag inte att dom behover. Lamna da istallet nagot spagettipaket, ris, konserver, tomatjuice, juice, kex eller nagot annat. Spagetti och ris hittar man i butik for under 1 euro, tomatkonserv, tomatjuice apelsinjuice for 50 cent styck sa det ar inte mycket pengar men STOR GAVA OCH TAS TACKSAMT EMOT!!! Ert hotell ligger ju precis vid Stellina som ar "uppsamlingsplats".
Tack pa forhand for er insats och hjalp!!
Trevlig semester!!

Anonym sa...

Hej!
Vill gärna hjälpa till, men kan tyvärr inte åka ner i år... Kan man skicka ner grejer tror du? Vilken adress ska jag isf skicka till så det säkert kommer fram?

Mvh. Anna-Carin

Karro sa...

Anna-Carin,
Har pratat med min vannina Helen som dragit igang denna hjalpa-barnhemmet-grejen och hon meddelar att saker kan sandas direkt till Apollos kontor har i Chania.
Hellenic Zeus
Apollo Att: Helen Hamlet
Mainroad Kato Stalos
73100 Chania, Greece

Kan lagga till att AVEN barnklader i sma storlekar, alltsa fran 50-56 tas garna emot. Aven om det inte finns spadbarn pa just detta barnhem finns det andra hjalporganisationer som Helen har kontakt med som ar i stort behov av saker for de nyfodda.
Har ni fler fragor, lamna kommentar sa kontaktar jag Helen.

Tack pa forhand!!!!

Anonym sa...

Hej, Karro !

Jag skall åka till Rethymnon i månadsskiftet och undrar ifall det finns någon liknande hjälpverksamhet där. Kläder mm kan kanske komma till användning även där. Vet du något ?
Åker dock inte med Apollo och kommer inte att vara i Chania något(tror jag). Bara en tanke liksom...

Mvh
Benke

Karro sa...

Benke,
Om du har facebook kan du ga med i gruppen Galen i Grekland och fraga dar. Kenneth och de som skriver dar har koll eller kanske kan kolla upp mojligheter at dig.
Hoppas du kan hjalpa pa nagot satt. For hjalen behovs. Tack!!!