Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 2 maj 2012

AMAZON butik i Chania

For 2 manader sedan var det slutrea i kladesbutiken AMAZON som drivs och ags av mina vanner Roula och Giannis. 14 ar har dom salt klader var av jag varit kund de senaste 11 ar. Kanske inte handlat sa mycket de senaste aren men jag minns "de bra aren" da det koptes fina dyra vinterjackor, festklanningar och allt. Nu lagger inte grekerna sina sista slantar pa klader sa nu hoppas Roula och Giannis pa turisterna istallet.


Blev helt chockad nar jag sag hur dubbelbutiken gjorts om. Och lite ledsen faktiskt, det var ju "min" kladaffar. Jakla kris!!! Ni kan hitta jattefina och roliga presenter och minnen ifran ert Kretabesok. Ta en titt!!!

Hud och har serie. Schampo, tvalar, peeling, mask, creme och annat. Tittade under flera tuber, flaskor och priset lag pa 7 euro.

Kande lite konstigt att se "julpynt" mitt varmen men kul ide.
Musmattor for 2-3 euro. Kopte sjalv en faktiskt.
Till ditt grekiska matbord.
Handukar, forkladen, vaskor, haklappar.
Butiken ligger pa gatan Tsouderon.....
...och tydligen ska vagen nu goras till en promenadsgata, alltsa ingen trafik. Harligt!! Antligen bort med bilar och mopeder.
Chrissi halls av Roula och sen ser ni Giannis och Kaliopi som jobbar dar. Sa ar ni i Chania stad ta garna en titt forbi och sakert hittar ni nagot litet till er eller som present till den som vattnar era blommor eller tar hand om katten under er semester!!!

2 kommentarer:

Juni sa...

Så trist at klesbutikken stenger, men jeg lover å stikke innom og kjøpe med meg noen "turist-ting" neste gang jeg er i Chania :-)

Karro sa...

Juni,
Da kommer dom bli glada. Halsa!!