Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 3 mars 2012

Vitt, vitt, vitt och vitt....

På bilder ifrån svenska hem verkar vitt vara en populär färg på väggar och inredning. Väldigt vitt, nästan så vitt att jag blev "snöblind" och allt blandades ihop. Jag tycker också vitt är fint, men kanske till en viss gräns. En fråga bara, är inte svenska barn kladdiga av sig, målar dom inte på väggar och slits inte svenska hem av småbarn? Är vitt verkligen en "barnvänlig" färg?

8 kommentarer:

Nattugglan sa...

Jag har reagerat på samma sak :-) I de flesta inredningstidningar från Sverige är många hem "vita".

anitaskreta sa...

Karro,jag har faktiskt genomskådat dem. Det är bara vissa hörn av hemmet som stylas och fotograferas. Man bara kan inte ha så fint och vitt hemma som det är på fotona...

anitaskreta sa...

På min blogg har du fått en utmaning, om du vill anta den...

Karro sa...

När jag läste lite i texten istället för att bara titta på de vita rummen så kunde jag dra slutsaten att barnen knappt spenderar någon tid i huset. Med det superfina huset jobbade föräldrarna mer än heltid och barnen hämtades hem från dagis lagom till kvällsmat och sen läggdags. Ser 5 av 7 dagar i veckan ut så så kan jag ju förstå att huset är i bra skick. Barnen växer ju inte upp i hemmet. Dom växer upp på dagis.

Anonym sa...

Och alla kan inte vara hemmafruar på Kreta!

Hälsningar Lena med 2 barn som har ett lekrum för barnen att kladda av sig i.

Eva sa...

Vitt är hopplöst när man har barn. Räknar dagarna tills Stella kommer börja kladda med kritor på väggen i hennes rum. Jag vet en pappa som inte kommer bli glad :-)

Karro sa...

Lekrum lät ju kanon. Nej vilken tur att alla inte kan vara hemmafruar på Kreta. Det är nog inte så glamolöst som det låter. Det är bara jag som målar upp en fin bild här på min blogg. Vissa dagar, många dagar, önskar jag också att jag haft ett jobb att gå till och att barnen gått dagis/fritids. Men det är inte möjligt i dagens läge så vi kämpar vidare som det är. Och för att inte gå under och sjunka lika långt ner som krisen så lägger jag upp de "bra dagarna" på bloggen. De dåliga skäms jag över och vill inte dela med mig av, så dom syns inte här på bloggen.

Unknown sa...

Du skriver att "alla kan inte vara hemmafru på Kreta" och det kan de förvisso inte. Men var glad åt att du kan vara hemma med nu när dina barn är små och både du och barnen slipper jäktet morgon och kväll. Jag var själv "grekisk" hemmafru när barnen var små och man kände sej nog lite smått dum när man i Sverige fick frågan: "och vad gör du då?" Nu efteråt har jag ju förstått att man borde känt sej stolt istället!
Man har ju tusen saker stt göra hela tiden, ett hus sköter sej inte självt. Inte får barnen mat i skola heller och de är absolut inte läxlösa på em. Många timmar gick åt där.
Var du glad och stolt över att du kan stanna hemma även om du ibland känner suget efter ett "jobb".
Anna-Lena