Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 22 mars 2012

Sätta potatis

Steg 1 Giorgos grävde upp rader. Steg 2 svärmor tryckte ner potatisarna.

Steg 3 jag hällde en näve med "lipasma", tror det är gödningsmedel, mellan varje potatis.


Steg 4 svärfar la på gödsel. Steg 5 Girgos täckte igen raderna. Klart!

Någon "bonnatös" är jag inte, har inte någon aning om jordbruk men det är härligt att få vara ute i underbara vårvädert och få jobba lite!!!


Vätskepaus!!! Barnen underhöll sig själva med spade och spann på åkern.

7 kommentarer:

Juni sa...

Så flott å se flere generasjoner jobbe sammen :-) Kos dere med vår og varme!

eva i Aten sa...

Härligt! Jag har oxå skrivit om potatis idag. Kanske du och dina svärföräldrar har någon bra idé då på funderingarna i mitt inlägg?!
Kram, kram

Linda sa...

Hej! Det är så att jag ska till Kreta i juni med en kompis. Vi ska bo på Ideal Beach i Platanias. Hur är stränderna där? och sen finns det något nattliv med party i Platanias?

Verkligen gulligt om du svarar till min mail: ericsson93@gmail.com

Tack på förhand. Kram Linda

Uhanna sa...

Vad härligt det ser ut! :)

http://uhannas.blogspot.se/

Johanna

Anonym sa...

Hej Karro, jag brukar titta in på din blogg lite då och då för jag älskar Kreta och du har så mycket bra tips. Jag funderar på att ta med min dotter på en tur till Kreta i slutet av maj men jag har en liten osäkerhet om man ska boka det i år för det skrivs så mycket negativt i svensk media om läget i grekland. Hur är din syn på läget som lever och bor där? Turismen är ju oerhört viktigt för landet och jag vill gärna återkomma. Om du har möjlighet så får du jätte gärna höra av dig. Med Vänliga hälsningar Susanne från Nynäshamn
find-me@live.se

Anonym sa...

Hej. Har försökt boka rum på Sonio men lyckas ej. Vad jag än tar för datum står det antingen, datumen får ej vara tidigare än i dag eller fel ankomstdatum??

Karro sa...

Susanne,
Tycker absolut ni ska boka er resa. De mesta elände och bilder som visas är ifrån Athen. Svik inte landet som verkligen behöver alla turister. Hjärtligt välkomna!!