Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

fredag 10 februari 2012

Tην ματιασα

I fredags ringde en vännina och under vårt samtal fick jag sagt att denna vintern är mycket bättre för vi har i år tack å lov varit friska. Förra vintern hade ju Chrissi öroninflammation varje månad typ. Och även jag var mycket sjuk.
Under helgen fick jag höra att några barn i släkten var sjuka och igen skulle jag påpeka och säga att vi "peppar, peppar" har klarat oss bra.
Efter helgen pratade jag med en annan vännina som kommit tillbaka ifrån Sverigebesök. Jo då vi är friska fick jag sagt till henne med.
Samma dag efter siestan vaknar Chrissi med feber och nu är det förkylt, blåsor i munnen och väldigt kinkigt.
Enligt greker skulle nu jag ha "tin matiasa"alltså det är mitt fel. Jag tycker allt det är lite ruggigt för vi har fasen klarat oss hela vintern och så blir hon sjuk så där efter att jag sagt stolt hur friska vi är.
Så till mina vänninor Camilla och Helen, nästa gång jag börjar säga något om vår hälsa, STOPPA MIG!!!!

4 kommentarer:

Monica P sa...

För att fortsätta med vidskepelse, säg skordo, skordo...

Anonym sa...

sjukdomar kommer och går.....jag har dotter med dubbelsidig öroninflammation just nu.....kram frn väninnan i Rethymnon...

Anonym sa...

Hej !
Jag hittade din blogg när jag har letat efter uthyrare av 4-hjulingar på Kreta. Vi kommer till Kreta 14/7 och stannar till 4/8. Ev tänker vi hyra en 4-hjuling hela tiden. Kan du rekommendera någon?
Tacksam om du kan återkomma.

Mvh
Lars Anderssson

Karro sa...

Lars,
ni får titta runt när ni kommit på plats. Har ingen jag rekommendera. Trevlig semester!!! Karro