Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 6 februari 2012

Powerwalk ute pa landet....


( Skriver utan svenska bokstaver idag, vet inte vart dom tagit vagen. )
Detta ar mina trakter ute pa landet. En underbar sondag med riktigt varvader, sol och en 18 grader. Jag var ute och gick i kortarmat, japp, sa varmt hade vi det igar sondag. Folj med pa turen!!

Vitkladda berg langt dar borta.


Mycket gront overallt.


Langst vagarna ser man bara apelsintrad.


Mums!!!!


Ser ni kyrkan i byn Alikianou?


Bergen tackta av oliver. Men hogt upp till hoger ser ni en tom bit i form av en triangel nastan, det ar vart avokadofalt.




Kan till och med fa in lite kultur pa min runda.








Snart tillbaka i Koufo igen. Det finns jattemanga olika vagar man kan valja. Mina val av motionsrundor styrs av hundar. Ja for jag ar radd for hundar och valjer bort aven den finaste vagen om jag vet att det ligger hundar ( losa, utan koppel ) utanfor husen.

Meningen ja-la hundar var nagot som Kyriakos larde sig i tidig alder, anvands av bade mamma och mormor, haha.

4 kommentarer:

Majsan sa...

Sulan! Det är inte okej att tortera mig så här var dag nu, så vackert så jag nästan gråter. Här burrigt o kallt och jag tvivlar på att jag kommer tina upp igen :-(.
Saknar dig och skulle så gärna gå med Thea på din promenad.
KRAM

anneli sa...

Fina vyer igen! Jag har samma fobi för lösa hundar, försöker alltid välja en "hundfri" väg!

eva i Aten sa...

Jättefina bilder, Karro - vilken härlig promenad! Visst är det tråkigt att människorna inte kan ha sina hundar kopplade, de är ju dumma i huvudet! Men vet du vad, ta med dig en påse med hundkex när du är ute och promenerar, så blir ev löshundar nog vänligt inställda. Jag är oxå rädd för lösa hundar och det har hjälpt mig många gånger.

Eleni sa...

Jag hittade till din blogg för ett tag sedan av en slump. Även om det går ett tag mellan ggr som jag kikar in här tycker jag det är så himla mysigt att titta in här! Min pappa kommer från Kreta och vi åker dit varje år enda sedan jag föddes. Kreta ligger varmt om mitt hjärta! Så det är så härligt att få se ön på bilder som tas lite då och då! :) Ha en bra dag!