Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 29 januari 2012

Vatten, stan är full av vatten....

Alltså allvarligt talat hur mycket regn ska vi få? Att det är ynka 10 grader ute gör mig inget för jag tycker om att frysa om vintern. Jag menar hellre så än soligt och 20 grader.
Men regnet. Vår lekstuga på balkongen kommer ju få fuktskador, haha.
Igår gjorde jag ett djupdyk in i en gardrob och hittade regnskydd till barnvagnen. Satt å gjort packade ner en vinterklädd Chrissi i vagnen och över med regnskyddet. Sen körde jag min powerwalk på vattenfyllda vägar och hala trottoarer. Dom som såg mig tänkte säkert "tokiga utlänning" och det har dom väl rätt i. Men jag blir fasen ännu mer tokiga av att bara vara inomhus.
Jordskalv? Jo då det kom ett till. Så tredje gången gillt. Fast det inföll mitt på dagen och var bara 4,6 på richters. Men tillräckligt för att jag skulle känna den. Nu har dom sagt på tv att dom ska hålla lite extra koll på vulkanen på Santorini. Väntar dom på utbrott?
Jag tycker nog man ska hålla koll på tyska Angela Merkel istället. Kanske hon som leker med sin wodo docka om kvällen?

Inga kommentarer: