Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

torsdag 26 januari 2012

Vår säng skakar....

Jag sover väääääldigt bra om nätterna. Inte mycket som kan väcka mig. Min hjärna är inställd på att bara höra barnen. Mannen bredvid mig som snarkar, hundar, bilar, mobiler, oväder och annat berör mig inte. Nej jag sussar så lugnt om natten. Men börjar det närmar sig väckningsdax är jag väldigt lättväckt och har svårt att somna om. Imorse flög jag upp yrvaken ur sängen 06,24 då hela sängen skakade mot väggen. Jordskalv.
- Gioooooorgo!!! skriker jag till den sovande greken.
- Nai? mumlar han. Vad vill du?
- Det är jordbävning.
- Nai, kai? Vad vill du jag ska göra? Stoppa den eller?
Greken somnar om direkt men jag stod blixtstill upp i sovrummet ett bra tag och typ väntade på fortsättning. Jag vet inte. Lite yrvaken och för snabba hjärtslag och jag kunde inte somna upp. Lika bra att gå upp lite tidigare, dricka kaffe och få eld i braskaminen. Temperaturen utomhus visade på 7 grader och regnet piskade på rutorna. En vanlig dag. Förutom jordskalvet då.

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Usch vilket uppvaknande.
Jag hade oxå gått upp inte en chans att jag hade stannat kvar i sängen :)