Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 28 januari 2012

Lugn natt...

Barnen somnade i sina egna sängar. Jag sov lugnt och gott hela natten. Men när jag vaknade i morse strax innan 08.00 var vi fyra i sängen. Kanske det var ett jordskalv ändå och barnen blev rädda och kom till oss och jag märkte helt enkelt inget efter fredagsvinet? Nääää inte så troligt. Tror mer på att barnen kände att det var lördag och sovmorgon. Mysigt var det i alla fall!! Tills jag blev utkickad ur sängen för att fixa välling och tända brasan. Huuuhhh, vi har en kall vinter!!

5 kommentarer:

Madde sa...

Hej Karro!
Vilken fin blogg du har!
Jag ar en svensk tjej som precis flyttat ner till min kille i Chania. Jag kanner mig en aning lost da jag inte kan grekiska och jag inte kanner sa manga an. Jag tankte hora med dig om du mojligtvis vet hur det fungerar med arbetstillstand och uppehallstilstand? Jag ska tillbaka en till sverige i borjan av april for att hamta till mer saker och har last nagonstans att man inte behovde ha nagra papper for mindre an 3 manader. Men jag vet inte riktigt. Har mailat till grekiska ambassaden i sverige utan svar.

Vore tacksam for svar. Om inte annat ar jag valdigt intresserad av hur du trivs har med allt. Jag har inget google konto sa det far bli en lank till min gamla (och extremt barnsliga och trakiga blogg)har inte anvant den pa flera ar men eftersom allt star pa grekiska pa denna dator och killen ar pa jobbet kan jag inte fa till det pa nagot annat satt haha...


Halsningar Madelene

Gunilla sa...

Hej Karro och Madde!

Jag tar mig friheten att ge Madde ett litet råd.
Vänd dig till svensk-grekiska föreningen i Chania. Där kan du få mycket hjälp och många vänner.

Hälsn
Gunilla

Madde sa...

Hej Gunilla! Tack for tipset jag ska kontakta de. Antar att det borde finnas en hemsida.

Halsningar Madelene

Karro sa...

Hej Madde!
Skriv din mailadress i kommentaren så ska jag svara dig.
Och tack Gunilla för tipset.

Trevlig helg på er!!!

Madde sa...

Hej! Har kommer adressen :)Madelene.strandberg@hotmail.com

Mvh Madde