Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 30 januari 2012

Jag är en lögnare!!

Ingen skola idag. Någon helig dag då skolbarnen ska gå i kyrkan? Har inte riktigt fattat men tvivlar på att det var några föräldrar som överhuvudtaget tog ut sina barn i detta regnväder.
Jag tog Kyriakos till bästisen Stavros där han fick leka hela förmiddagen. När jag skulle lämna honom lät det så här:
- Hur många timmar får jag stanna hos Stavros?
- Nästan fyra.
- Åhh snälla kan jag inte få stanna hundra.
- Ok då.
- Åhh tack mamma. Vad du är snäll!!!

När jag hämtade honom efter fyra timmar var allt frid och fröjd och dom hade lekt och haft så roligt så klart. Inget tjat om "jag vill inte hem, jag vill leka mer" utan tack å hej.
Jag ljuger för mitt barn? Ja jag ljög men han har inte koll på tid och dagar än. Plus att någon gången är det ju kul att få höra att man är en snäll mamma, eller hur?

Inga kommentarer: