Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 31 januari 2012

Insamlig

Innan helgen fick vi ett meddelande från skolrektorn där han berättade att en elev är allvarligt sjukt. Familjen ber om hjälp och pengarinsamlig har börjat.
Jag gav idag en peng till Kyriakos fröken som ska gå till insamligen. I bilen hem berättade Kyriakos för mig att fröken berättat om ett barn som är sjukt och att vi alla kan hjälpas åt.
- För hjälper vi inte barnet kanske det dör, tror du det, mamma?
- Vi får hoppas att alla pengar kan hjälpa barnet att få den bästa medicinen på sjukhuset så det blir friskt, svarar jag med tårar i ögonen.
- Jag ska peta upp en papperspeng i min sparbössa och ge. För jag vill inte att barnet ska dö och läggas i en grav. Det måste var kallt och blött i en grav så många dagar som det regnat nu.

Nu på eftermiddagen tittar jag i skolväskans pengarfack och där har han redan lagt ner 20 euro. Rätt mycket pengar i dessa tider men jag har inte mage till att säga nej. Pengarna går ju i alla fall till något bra och som Kyriakos själv sa "jag behöver ju ändå inte papperspengarna för jag handlar ju alltid lördagsgodis med mynten". Så sant så sant!!!

5 kommentarer:

Aleka sa...

Vilken fin son du har!

Ann-Sofie sa...

Så himla fint av honom att göra och tänka.

anneli sa...

Så gulligt av honom ! Barn är ju så rara när det gäller sånt!
Hoppas regnet avtar!

heffamamman sa...

Vilket stort hjärta han har er fina kille! :) Hoppas att hjälpen och omtanken resulterar i ett friskt barn.

marie sa...

Det var fint honom!
En helt annan fråga? Vet du om man kan hyra hus, rum i Mathari? Längst bort till vänster om stranden?