Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 19 december 2011

Julstress...

Nä inte direkt. Granen klädde vi redan för 2 veckor sedan. Det är rätt skönt att bo i ett land där "man gör som man vill". Här firas ju inte julen så superduper mycket och det är helt utan krav. Skönt. Julklappar skall inhandlas i veckan. Två-tre stycken per barn. Inte mer. Vi ger hellre "riktiga julklappar" alltså som att gå på bio, jultivoli och bowling under jullovet.
Julklappar till oss vuxna? Nja vi har en ny brasa i hallen som värmer upp hela huset, det blev vår dyra julklapp i år. Vad jag önskar mig av tomten? Mina föräldrar sa "snälla barn" och det uttrycket tar jag efter nu. Vill helt enkelt ha snälla barn. För snälla barn = snäll mamma. Mindre snälla barn ( bråk, gnäll, min-eller-din-leksak, skrik och tjat ) betyder mindre snäll mamma, suck.
Julafton? Nyår? Inget planerat. Vi tar det som det kommer. Just nu är huvudsaken att vi är friska för förkylningar spökar fortfarande. Och har man inte så höga förväntningar så brukar det till sist alltid bli lyckat och bättre än man väntade sig. Så vi tar det luuuuugnt i "julstressen"!!!

Inga kommentarer: