Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 15 oktober 2011

Veckan som gått

Mamma och pappa landade alltså klockan 05,00 söndagmorgon efter ca 6 timmars försening. Det har varit växlande väder hela veckan. Lite sol, lite regn, lite moln. Torsdag, fredag har det dock varit jättefint med blå himmel och dom passade på att spendera hela eftermiddagen på stranden. Ja man kan bada i havet fortfarande, pappa provade.
Imorse besökte vi markanden medans Kyriakos gick på "svenska skolan". Jag är i desperat behov av riktiga arbetskängor till olivplockningen och allt annat jobb i bergen. Men alla dessa skor finns från stl 40 och uppåt. Vid mitt sista försök idag frågade försäljaren mig om skorna skulle vara till mig? Jag svarade ja, till oliverna och fälten. Han bara skakade på huvudet och sa att det där är inget jobb för kvinnor så självklart finns skorna inte i mindre storlekar.
Nej just det grekinnorna trippar mest runt i sina högklackade skor och skulle absolut inte drömma om att kladda ner de finmålade naglarna. Men jag är ju utlänning och jag ska ha arbetsskor. Får väl överväga stl 40 och köra med två par raggsockar för ut och jobba ska jag.
Högklackat och finmålade naglar. Näää inte min grej.

1 kommentar:

eva i Aten sa...

Men så sjukt! Ibland kan man bli galen i det här landet...
Hursomhelst är ju många grekiska män små och har även små fötter...
En sak jag märkt i många affärer är att om de inte har det man frågar om så "EXISTERAR DET INTE"...