Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 8 oktober 2011

Hej och hejdå!

Sa hejdå till lillebror igår som åkte hem efter en veckas semester här. Sa också hejdå till solen som försvann. Idag sa vi hej till regnet som började ösa ner. Ska tydligen hålla i sig några dagar. Inatt säger vi också hej till mormor och morfar som kommer. Dessvärre försenade lite mer än 5 timmar men men. Gammal reseledare som man är och jag vet inte hur många gånger jag under sommaren -99 fick säga " Så har vi dessvärre en flygförsening" och så fort min mening i avresebussen var sagd hörde man 49 personer sucka och sen började beklagandet. Here we go again tänkte jag och satte på min inspelade "förseningsprat" som jag kunde utantill. "Ni kommer att bli bjudna på lunch", "planet har ett tekniskt fel, säkerhet går före allt", "Nej jag vet inte hur få eller många flygförseningar VING har, jaså Apollo toppar den listan" ( då tycker jag du ska välja VING nästa gång, tänkte jag varje gång någon sa dom orden men höll tyst ).
En mycket lärorik sommar. På gott och ont.

1 kommentar:

Grekland nu sa...

Och vi har sagt hej då till Chania!! För den här gången, för jag hoppas verkligen kunna åka dit nån mer gång. Vi blev mycket förtjusta men hann ju bara skumma lite på ytan. Det regnade rätt rejält i lördags när vi var vid Venizelous grav och hade tänkt fika på Koukouvaia, så utsikten var lika med noll. Det får vi ta en annan gång!