Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 29 oktober 2011

Fortsättning av min lördagskväll...

Kan inte riktigt släppa det där med jämförelse. Kom att tänka på mitt favoritställ Gekås i Ullared. Varhuset besöks årligen av 4,5 miljoner människor. Men när TV gör en dokumentär om varuhuset vilka väljs ut då, vilka skrivs det om, vilka får rubriker och vilka är det ni pratar om på kafferasten? Jo de där extrem fällen, de tokiga och de konstiga. För de andra 98 % ( vet inte vart jag får procentantalet men det låter bra ) som är helt normala dom "platsar" inte i dokumentären. Dom är tråkiga och det är inte värt att skriva om dom. Eller?
Har du aldrig varit i Grekland men tror ändå att alla är lata och går i pension vid 40 års ålder? Har du aldrig varit på Gekås men tror ändå att samtliga 4,5 miljoner kunder är konstiga, galna, lite knepiga? Nej jag trodde väl det.

2 kommentarer:

Grekland nu sa...

Det är bra, "elda på"! Du har helt rätt, ibland blir man galen på den sneda bild som finns i Sverige om hur det är. Och man dömer efter att ha varit en vecka på badsemester...

eva i Aten sa...

Håller med jag oxå! Klart det finns lata här också som i alla länder, men i det stora hela är jag övertygad om att det finns inget folk som jobbar så mycket som grekerna!