Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

måndag 26 september 2011

Tiden går alldeles för fort.....

Vi har hunnit med 2 års kalas. Dottern börjar bli stor. 2 år med en vilja av stål, charmig till 1000, apar sig, härmar storebror, lägger sig ner på golvet och "fejkar" gråtattacker när hon inte får som hon vill ( är detta verkligen min dotter tänker jag då ), pratar hela tiden ( 3 språkig, svenska, grekiska och sitt egna språk som ingen förstår men vi nickar och säger jaha till svar ), inte rädd för något utan busar hejvilt. Sover duktigt 11 timmar varje natt non-stop. Kan bli många rader men vi stoppar här.

Vår älskade dotter med tårtan Hello Kitty!!!


Önska dig något fint!!! ( eller något bra, som att ditt hemland inte ska gå i konkurs. Du föddes precis innan folket gick till val och vi fick besked om den ekonomiska krisen. Jag minns alla valkampanjer och valsnack som jag hörde om när jag var på kliniken med dig, min efterlängtade dotter som mest liknade en fågelunge med påsar under ögonen. Idag är du det sötaste man kan titta på )


Och är man en duktig elev i skolan, gör sina läxor, går upp i tid, börjar med fotbollsträning 2 gånger i veckan och plus att man går i svenska skolan 2,5 timme varje lördagsmorgon belönas man med att bästa kompisen Stavros får följa med på lillasysters party. Vilken lyckad överraskning och "tvillingarna" sprang runt i 4 timmar och lekte.

2 kommentarer:

Grekland nu sa...

Grattis till 2-åriga busfröet! Jag håller med dej om att tiden går fort, jag tycker det var alldeles nyss jag läste om din graviditet och lillans födelse! Och duktiga, fina storebror...

Jo sa...

Sjukt nyfiken på hur det funkar med svenska skolan. De sa på konsulatet att de skulle ha infomöte nu i höst, har du hört nåt om det? Kram och grattis till Chrissi, hon är verkligen fantastiskt söt.