Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 6 september 2011

Snart tillbaka till verkligheten....



På måndag börjar vår son 1:a klass. Vart tog dessa 6 år vägen? Fattar inte att det är sant. Han ska ge sig iväg till skolan med en stor skolväska större än lillasyster. En lillasyster som verkar glädja sig mer äver väskan än skoleleven som tar allt med ro. Mest ångest och oro har nog mamman. Nu på morgonen var vi upp till skolan för att lämna ett intyg ifrån ögonläkaren. ( suck alla dessa intyg, papper med sämplar som behövs överallt ) Av nyfikenhet frågade jag rektorn hur många barn det var till 1:an och om det eventuellt blir två klasser. Han svarade 38 barn uppdelade i två klasser. Då kom ju den naturliga följdfrågan om bästa kompisarna Stavros och Kyriakos får gå i samma klass. Rektorn letar upp uppdelningen och svara nej.

Kyriakos stod bredvid och hörde svaret men förstod nog inte riktigt förrän i bilen då jag sa att det går väl inget, ni får leka på rasterna ihop. Hans svar och lösning på problemet blev att då kan de andra barnen åka till en annan skola för denna skolan är min och Stavros.

Med spänning och lite nervös mage får vi vänta tills på måndag om det kommer bli bråk, skik och tårar när dom delas och hänvisas till olika klassrum.

Jaja, min son har knappast svårt för att hitta nya kompisar så det blir säkert bra.

Denna veckan har vi stigit upp 07,30 och gått till säng 1 timme tidigare om kvällen. Allt för att vara redo inför nästa veckas skolstart.

Min lille pojk du ska börja skolan. Ok att föräldrar får tårar i ögonen på skolavslutningen men jag kommer fasen stå och gråta och snörvla i pappersnäsduk på "αγιασμό" skolstarten med tal och välsignelse från präster. Kan man skylla på dunderförkylning i mitten av September månad?




Καλή αρχή , bra start

önskar mamma


5 kommentarer:

Eva sa...

jisses, skolstart! Tiden går verkligen snabbt. Lycka till med starten.

eva i Aten sa...

Καλή Αρχή till Kyriakos och till hans föräldrar oxå...!
Tack för att jag får vara med på din blogglista, Karro!
Kram, kram

Anonym sa...

Det kommer att gå jättebra Karro! Lycka till, med våra bägge "protakia".

Kram Camilla RET

i min lilla lilla värld sa...

Tiden går alldeles för snabbt

Tina sa...

Lycka till till både dig och Kyriakos!!! Det kommer att gå bra!