Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 3 september 2011

Inga kvällsbarn

Har flitigt börja använda vår lilla grill på balkongen. Finns det någon bättre doft än marinerat kött på grillen? Nja, kanske en nybadad bebis då, men ni förstår vad jag menar.
Souvlaki, korvar och kotletter. Potatis i ugn och min goda dippsås. Grekisk sallad såklart. Ett glas rosevin i väntan på att allt ska bli klart.
Klockan närmar sig 21,30 och genom balkongfönstret ser jag Chrissi som somnat på soffan. Hon hade i och för sig ätit en bit pastitsio vid 21 då hon var hungrig. - Mamma, jag går och lägger mig, säger Kyriakos. - Men du har ju inte ätit något, vännen.
Han fick också en bit pastitsio och innan jag hann vända köttet hade han redan ätit upp och låg i sängen och sov.
Har man kvällströtts barn så har man även om det hade varit kul att sitta hela familjen på balkongen och äta om kvällen.
Så det fick bli en lugn och lite romantisk middag för bara mig och Giorgos. Inte helt fel det heller.
Och idag får vi äta upp alla rester för det blev som vanligt en massa mat över.

Och ja vi har underbart väder. Havet är så härligt uppvärmt!!! September, en favoritmånad!!

3 kommentarer:

Jo sa...

Symfonw!

Majsan sa...

Kan det vara så varmt så jag badar ?????

Eva sa...

Åh vad mysigt! Min dotter skulle aldrig klara grekiska tider. Hon somnar vid 7 :-)