Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 14 september 2011

En mammas blödiga hjärta

38 barn delades upp i 2 klasser. Barnen till klass A1 ropades upp. Sifis, George, Manos, Anastasis och bästa kompisen Stavros. Alla lekkompiarna blev uppropade och försvann in i ett klassrum. Kvar stod min son med en ledsen blick som sa "Men jag då?". 100 knivar stack in i mitt mamma hjärta och jag blinkade bort mina tårar. Höjden av otur eller vad då? Varför just min son? Ren otur i uppdelning som gjordes på efternamnen i alfabetisk ordning.
Jaja, nu hoppas vi bara på att han fått en bra lärarinna.

Kyriakos, Manos och Stavros några minuter innan klassuppdelningen.

2 kommentarer:

Linda Ekstand sa...

Åh, mitt hjärta gör också ont! Men du ska se att han kommer att snabbt hitta nya fina vänner och då kommer han ju helt plötsligt ha många bästa vänner. Hoppas allt gått bra. KRAM från Stockholm

Carola sa...

Åå mitt mammahjärta blöder också. Vilken pina att behöva de det här i skolan. Hos oss tror jag inte att vi kommer att ha det problemet, vi har nämligen bara i snitt 6-10 elever i vår skola. :)