Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 14 september 2011

Advokadfältet







Kommer ni ihåg för några månader sedan när jag skrev om det nya fält svärfar köpt? Det som skulle röjas undan träd och buskar och jag tyckte vi skulle sätta eld på det? Nu är fältet färdig röjt, hål uppgrävda, vattenslangar dragna och 30 av 35 advokadträd planterade. Inga oliver här inte. Giorgos tyckte vi skulle prova något nytt. Olivträd har vi så det räcker.

Så om 4 år hoppas vi kunna plocka de första och börja sälja. Fram tills dess sköter vi bevattning och håller koll på att dom inte få ohyra.

Man förstår inte riktigt hur brant det är genom att titta på bilderna men jag kan lova att mina benmuskler byggts på efter allt detta arbete. Som en jojo har jag gått upp och ner med plantor och gödsel.

Men när man sen sätter sig i skuggan och vilar glömmer man bort tröttheten och ser inte sina ben som skakar. Man njuter av utsikten över dalen och Lekfa Ori bergen. Helt fantastisk utsikt. Och man kan se helt till Chania. Här ska vi ha bord, stolar och en hängmatta senare då träden växt upp och ta oss en vältjänad paus. Längtar!!

3 kommentarer:

Majsan sa...

Ja där vill jag sitta med dig och dricka kaffe och prata....länge...

Carola sa...

Det blir säkert jättefint med alla avokadoträd här. Jag har själv haft flera avokadoträd som jag har varit tvungen att ge bort eftersom de har växt ur sina krukor snabbare än vad jag kunde plantera om. Men nu har vi två i marken och de har också överlevt orkanen Irene så det verkar som om dessa träd är ganska tåliga. Jag tycker att de första bladen som kommer på växten är bland det vackraste som finns, endel nästan guldskimrande. Lycka till med allt!

Anonym sa...

Så glad jag blev när jag hittade din blogg igen!
Väldigt roligt att höra om födelsedag och avocadoplantor

Jag fortsätter följa ditt liv...
Kram eva i Tyresö