Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 3 juli 2011

Snacka om slappt....

Det bästa med att vara på stranden hela eftermiddagen och åka hem först kl 20? Man slipper svettas för det är inte superhett. Man får dricka eftermiddagskaffet i lugn och ro medans barnen busar och leker med de andra barnen ( hade playdate med bästa kompisen Stavros familj ). Kvällsmaten går ner på 5 sekunder och till och med Kyriakos äter en stoooor portion. Däckar i sina sängar kl 21 och sover 12 timmar non-stop. Jag fick alltså en kväll på egen hand, Giorgos fortfarande bortrest, och wow vilken sovmorgon vi höll idag.
Nu bakar vi "strandkakor" ( alltså muffins, sockerkakor som fryses in och tas med på strandbesöken ) och väntar på att Giorgos ska komma hem. Äntligen! Söndagslunch hemma idag och sen blir det.....stranden så klart!!!!

4 kommentarer:

Diddi sa...

Åååå....vad det låter härligt.:) Här hemma är det rena höstvädret. Fyy!!! Ha en bra dag. :) Inte ett dugg avis ;)

Anonym sa...

Lyckliga du som bor på underbara Kreta!

Karro sa...

Ja man får ju skriva om de underbara saker som landet har och som vi vill folk ska minnas med grekland. Jag kunde ju skrivit att stranden är ett gratis nöje och det är det enda vi har råd med men det låter inte lika kul. Men sant.
Anyway, jag hoppas att vädret fixar till sig i sverige nu i semestertider.

Västkustbo sa...

Trevlig blogg, min familj och jag skall ner i nästa vecka (till Chania). Skall bli kul, nu är det några år sedan sist.