Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 10 juli 2011

Ja ha

Den slappa vardagen rullar på. Det är underbart väder och stranden om eftermiddagarna är ett måste. Jag och min hjärna har äntligen kommit över till sommartidstänkade och jag har accepterat att det är ok för barnen att lägga sig efter 22 och jag behöver inte ha dåligt samvete för att vi går upp runt 09 på morgonen.
Vi har firat alla släktens Kyriakos´ar som i torsdags hade namnsdag. Och Giorgos födelsedag. Stort firande men den stora feta grekiska släkten. Och som om det inte räckte gick vattnet kl 19 och kusinens fru åkte iväg till klinken för att föda deras dotter. Jag sa att det räcker med firande idag den 7/7 och knip ihop benen tills efter midnatt. Men det hjälpte inte, på rekordtid föddes en liten dotter på 3150 gram. Igår besökte vi dom och fick se lilla flickan som till på köpet kanske ska heta Kyriaki. Men snacka om dålig fantasi vi har i släkten. Ja ja.
Nu ska vi åka till byn och till grönsakslandet där det växer tomater, gurkor, zuccini, auberginer, paprikor och annat. Stranden? Nja vi hoppar över det idag. Huden måste få vila lite ju.

Till alla er som gått på semester tillönskas EN HÄRLIG SEMESTER!!!!

Inga kommentarer: