Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 3 juli 2011

Hallå ni glömde något i bussen!!!!

Giorgos kom hem efter en veckas busstur till Lefkas, Parga och Ioannina. Grekisk grupp från Heraklion och kylen var fylld av raki. Jaja, nog om dem. Men jag kom att tänka på fortsättningen av en sak jag skrev om att Giorgos var trött på vissa saker runt hans jobb. Som till exempel de föräldrar som bytte bajsblöja på barnet i bussen. Kommer ni ihåg?
Tro inte att min busschaufför låter sånt ske. Nej då. Nog för att vi har blöjbarn i detta hus men de gånger han bytat bajsblöjor går lätt att räkna på en hand. Och då snackar vi om två barn. Men denna "okända" bajsblöja som låg kvar i bussen tog han i sina händer. Gick med bestämda steg fram till hotellreceptionen där gästerna stod och checkade in.
- Ni glömde något i bussen, sa han, och la blöjan på disken bland pass, biljetter och rumsnycklar.
Japp, det är min man. Sån är han.

3 kommentarer:

Annika sa...

haha... Det gjorde han helt rätt i :)

Va fan.. folk kan väl ta reda på sitt skräp.

meerle sa...

Även om jag tar hand om många barn och byter blöjor lite överallt, så tycker jag han gjorde helt rätt!

Hur som helst kan man inte bete sig! Har hört om folk som ger använda blöjor till flygvärdinnor på flyg för att de ska slänga dom åt en, vet inte riktigt hur man tänker då?!

Eva sa...

Det var alldeles utmärkt gjort av honom. Vad som helst kan man inte tolerera.

Karlar är rädda för bajsblöjor. Min också. Fast han byter snällt på Stella när jag ber honom. Men han har aldrig tagit initiativet själv =)