Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

lördag 25 juni 2011

Och så lite reklam....

Lördagkväll och final i Greek Idol. Efter stranden svängde jag förbi LIDL och kunde inte låta bli en flaska med rosevin. Nu är jag ingen vinkännare och har helt missat den svenska succen med rosevin. ( minns förra sommaren då alla vänner i sverige la upp sommarbilder och tjatade om grillat och rosevin ) Det var min mamma som "lärde mig". Jag tycker detta vin nu är supergott, helst med lite sprite i. Flaskan kostar 2.99 euro på Lidl. Men rosevin är farligt, som att bli salongsberusad på saft, hihi.

Och man behöver inte släpa med sig blöjor ifrån Sverige. På LIDL finns toujours ( tror det är deras tyska märke ) storpaket som innehåller 50 blöjor och kostar 9.65 euro. Ni ser ju själv hur glad Chrissi är för dom och inga röda rumpor eller olyckor i sängen inte.


Min reklam över LIDL slutar inte här. Den 4:e Lidl butiken har nu tillslut öppnat och det i Platanias. Ligger precis i skarven av Platanias och Gerani. Typ efter hotell Geraniotis och rakt över Apladas hotell. Öppet från 08,00 på morgonen och stänger 21,00 varje dag. Utom lördag då de stänger redan 20,00. I vanliga områden är Lidl stängda om söndagar men enligt deras reklamblad står det att butikerna i turistområden är öppna även om söndag. Platanias borde ju klart räknas till turistområde men är inte säker. Någon som vet?

5 kommentarer:

eva i Aten sa...

Jag tror inte jag varit där, men har hört talas om det så mycket i turistsammanhang, så det måste absolut räknas som turistområde! Tror jag i alla fall...

Anonym sa...

Det var på tiden att Lidl öppnade i Platanias! Det måste ha öppnat senaste veckan eller...??

Anonym sa...

Jo Lidl i Platanias har söndagsöppet.. Tror det var 10.00-18.00 om jag minns rätt.

Erica sa...

jag googlade på dessa blöjor.. då dom ligger i bra prisklass och storpack dessutom. då har jag en fråga till dig. hur bra är dessa ? sugförmåga? läcker? skriv gärna svar i bloggen kram

Karro sa...

Alldeles utmarkta. Har faktiskt inte haft en enda olycka med Chrissi.