Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 29 juni 2011

Limnoupolisdag!!

Vi körde eftermiddagsvarianten och kom kl 15,00 då också inträdet blir billigare. Då var det ok med folk runtom barnpoolområdet. Men så fort minitågen hade åkt blev det rätt tomt. Det var ödsligt tomt om man jämför med tidigare år. Igen märker vi av krisen och det är så ledsamt. Folk åker till stränderna så klart där det är gratis.

Kusinen Manos fick följa med oss.




Och här ser ni prislistan. Men vid entren kan lokalbefolkningen få ett "smartcard" vilket innebär billigare inträde till varje besök.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint du gjort på bloggen , blev glad av din sida! Kommer ihåg när sonen var betydligt yngre och vi tillbringade en hel dag på det fina badlandet......Inte ett enda klagomål på en hel dag , lekte oavbrutet! Nu är han 23 och kanske han skulle ha lika kul ?? Lena

Anonym sa...

Men vilka hutlösa priser för att bada på ett vattenland. Jag tycker att vårat badhus här hemma med ett stort äventyrsbad och utomhus pooler på sommaren är dyrt, men det är ju superbilligt i jämnförelse med era priser.
Susanne

eva i Aten sa...

Det är verkligen jättedyrt på sådana ställen i Grekland. Vi brukar vara till Aqua Plus någon gång varje sommar, men just nu kan jag inte komma ihåg priserna. Men skulle tippa att de kommer att sänka priserna nu. Andra år kunde de ta dessa priser eftersom det var fullt ändå jämt, men om det nu blir halvtomt måste de ju förstå att de måste sänka priserna.

Karro sa...

Jag håller med om att det är dyrt. Och jag hittade nu ett inlägg ifrån 2008 där jag också tagit kort på prislistan och märker att priset gått upp ifårn 18 till 23 euro för vuxen. 5 euro men parken ser likadan ut.
Dom borde hitta fler sätt att locka folk än bara smartcard för lokalbefolkningen. Och att sänka priserna men tvivlar på det.

Anonym sa...

Roligt att läsa om badlandet! Funderar på att sticka dit då jag och min pojkvän drar till Kreta den 8:e. Är det något för oss 25 åringar eller är det anpassat bara för småbarn ;P sen tänkte jag vara jobbig och fråga om det är mycket som är öppet i september. Tänkte om det är många turistställen som har stängt igen i septembet? Jonna

Karro sa...

Jonna,
September är en populär månad och allt ska vara öppet fortfarande.
Trevlig semester!!