Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 15 maj 2011

Svartbygge...


















När solen skiner ligger turisterna på stranden. När det är dåligt väder åker dom på utflykter. För mina föräldrar innebär solsken lek med barnbarnen i någon lekpark eller på stranden. Vid dåligt väder bygger dom en lekstuga. Den finaste man kan tänka sig. Har jag skrivit tidigare att jag har världens bästa föräldrar? Det har jag i alla fall.

12 kommentarer:

Marie & Thea sa...

Men gud va fint!! Hälsa dem så gott! Kram

Anonym sa...

Och världens bästa bror!

Karro sa...

Ja och världens bästa bror som i september är inbjuden på kaffe i lekstugan. Vik ihop benen så ryms du, hihi!!

eva i Aten sa...

Men så superfint!

emelie sa...

men det var ett väldigt väldigt fint svartbygge! :)

Anonym sa...

Åhh så mysigt ! Dottern ser ut att vara väldigt nöjd med livet./ Lena

Tina sa...

Men åh, vad fint. Har inte dina föräldrar vägarna förbi mig och mina tre ungar på vägen hem? ;-)

Anonym sa...

Hej, kul att hitta din blogg. Du får säkert denna frågan ett antal ggr, undrar om hur vädret är underbara khania. Jag och min respektive ska förhoppningsvis komma iväg den 27 maj efter några hektiska månader med jobb och studier. Man får lite olika besked gällande vädret framöver på olika internetsidor. Jätte tacksam för svar Panteha

Heléne sa...

Å, din far skulle säga jag har världens bästa dotter! Din pappa och jag jobbade tillsammans ett tag och det givna samtalsämnet var Grekland eftersom även jag har bott på Kreta i 10 år :) Hans ögon glimmar alltid när han pratar om dig och din son (du hade bara din pojk då) Hälsa pappa från Heléne och ha det så bra!

MI sa...

Halloj måste tacka för en toppenblogg. Sitter nu på en taverna i agia marina. Var i chania igår. Måste säga att det var en fin stad, men lite för mycket folk för min del. Funderade på om du kunde tipsa om vilken olivolja man ska köpa. Mvh Marie från Skara

Karro sa...

Marie,
Jag tror du gör bäst i att köpa i ett supermarket. Typ grekiska märket Altis. Finns till bra pris och i stora dunkar. Bättre det än att köpa småflaskor i souvenirbutiker.
Du kunde få köpa en 1,5 liters flaska av mig men lite svårt att bestämma träff och sånt.
Fortsatt trevlig semester!!

Vädret börjar rätta till sig nu även om det varit en dålig start på våren. Idag har vi haft runt 23 grader och fint. Men har hört att det ska bli sämre igen.

MI sa...

Vi ska ha hyrbil i helgen så om du har någon tid och plats så kanske vi kunde leta oss dit.(ska ha gps också ) mvh Marie