Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 17 maj 2011

Dagens goda gärning.....

Läser just nu Marian Keyes nya "Oväntat besök på Star Street" och där har vi Maeve som varje dag gör "Dagens goda gärning". Tänkte för skoj skull att jag kunde leka Maeve idag. Chania stad var fullt av turister som i varje hörn stod med sina kartor och försökte lista ut vart dom befann sig. På väg till barnläkaren stannade jag vid 2 sällskap och frågade om jag kunde hjälpa dem.
Hos barnläkaren lämnade jag två kassar med kläder som hon sen lämnar till familjer som behöver det.
Och på bilparkeringen innan jag körde hem lämnade jag min P-biljett till en äldre man då jag hade 1 timmes parkeringstid kvar. De ni, 3 goda gärningar som inte kostat mig en cent men som gör/gjort andra glada!!! Vi borde alla leka Maeve lite mer!!

Inga kommentarer: