Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 3 april 2011

Småpengar

I bilen säger Kyriakos till mig att han vill ha en klubba ( slickepinne ) och jag svara tillbaka att jag har inga småpengar på mig. Vid kommande traffikljus där vi väntar på grönt går en tiggare från bil till bil med sitt plastglas och för dem som vill/kan/har ger småpengar. När han kommer till mitt bilfönster rister jag på huvudet och vinkar bort hans plastglas. Hör en suckande Kyriakos bredvid mig som med en arg röst säger "Men mamma, varför tog du inte småpengar av honom så du kan köpa en klubba till mig? Suck.

2 kommentarer:

my stoltz sa...

Hej! Blev så himla glad när jag hittade din blogg, den är ju helt fantastisk! Jag har dock några frågor som jag hoppas att du kan hjälpa mig med? Här kommer dem iallafall! Jag och några tjejkompisar har bokat en resa till Kreta (Kato Daratso, Chaniakusten) och ska bo på hotellet Kedrissos. Anledningen till att vi bokade just denna resa var att den var billig och det enda vi vill ha är sol, bad, fest och god mat! Nu till mina frågor, hur är vädret ungefär i början av maj i Grekland? (Har varit på Rhodos en gång förut och då var det varmt!!) Och går det att bada i havet? Är stränderna i ordning gjorda? Alltså är dom fräscha och fina? Och hur är utelivet? Har förstått att vi åker när det inte är högsäsong när vi åker (5 maj) men hur är det på ett ungefär? Tacksam för svar och TACK för en bra blogg!!

Karro sa...

I maj brukar vi ha vårväder. Varmt och skönt om dagarna men kyligare om kvällarna. Det kan också komma i sydligare vindar och vara väldigt varmt. Stränderna är turistklara då maj är en populär månad men att bada i havet har jag inte provat, brukar inte doppa mig förrän i juli, haha. Men turisterna badar, oh yes.
För att få liv får ni åka in till Chania stad eller till Platanias.
Det mesta borde vara öppet denna månad.
Googla på min blogg till Tamam, en bra taverna i stan där ni kan äta innan ni går vidare till någon bar.

Trevlig semester!!!