Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

söndag 3 april 2011

Skakigt

På siestan sätter jag mig ner för att vila benen lite. Något som "han där uppe" inte tyckte var tillåtet för fåtöljen börjar skaka. Vänder mig om och ser om det är "Gudrun" som leker med mig. Men nej, det är jordbävning, och jag flyger upp och tar dottern i famnen. Skriker åt Kyriakos att lämna dataspelet och springa med ut. Han suckar skitförbannat "-Men mamma jag har inte spelat klart". Upp NU!! skriker jag tillbaka. Väl ute på balkongen med två vettskrämda ungar ser jag ett bostadsområde som sover siesta. Ingen annan syns till. Vi går in igen och vardagen fortsätter. Mina blommor i köksfönstert darrar fortfarande. På tv säger dom att skalvet skedde öster om Kreta mot Karpathos i havet. 6,2 richter.

2 kommentarer:

Tina sa...

Men, Carro? Man ska väl inte springa ut på balkongen heller? ;-)

Karro sa...

Tina,
jag tappar helt förståndet i såna här situationer. Jag skulle till exempel vara den på stranden som står helt still vid en tsunami och säger "titta havet försvinner och det ligger fiskar överallt" och så tar jag fram kameran och tänker att det här bli ett bra inlägg på min blogg. Samtidigt har alla andra sprungit ifrån kusten och satt sig i säkerhet medans jag bara står där. Dumt. Jag vet.