Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

tisdag 19 april 2011

Hjärntvätt

Samtliga IKA-anställda i Chania borde slängas in i en stor jäkla tvättmaskin. Dom behöver tvätta deras hjärnor. En hjärntvätt alltså. Som tvättar bort all deras slöhet, suckande, stönande, hänga-läpp utseende och nonchalant talande. Bort med det!!!! Usch på er!!!
Så kör vi tvättmaskinen på programmet "Servicekurs" som innehåller en massa tålamod, glada miner, hjälpsamhet, vilja, vänlighet, positivt tänkande och alltid redo för att hjälpa.
Poff, poff, poff, så spottas alla IKA-anställda ut som nya människor och jag lovar att allt skulle med ens bli mycket bättre.
I alla fall skulle min dag har varit mycket bättre.

5 kommentarer:

Tina sa...

Vad har hänt? Mer detaljerat, tack! ;-)

Anonym sa...

Karro, visst är de "underbara" dessa IKA anställda?? Speciellt när de knappt ens kan titta på en när de pratar med en. De liksom viftar bort en.... Jag förstår dig till fullo. Kram Camilla

Karro sa...

Tina, jag kokar fortfarande och den idioten som satt bakom glasrutan och var spydig ska bara vara glad att Giorgos inte slog in hela rutan. Då skulle vi sett om han fotsatt varit kaxig med glassplitter överallt.
Drar historian en annan dag. Idag skiner solen och jag vill försöka njuta av dagen och INTE tänka på alla puckon som sitter fastklistrade på sina jobb och kan inte ens riskera att få sparken. Suck.

Eva sa...

Hm, är osäker på vad IKA i Grekland är. Men otrevlig personal är alltid otrevligt.

Karro sa...

Eva,
det är ungefär som försäkringsskassan. Min mamma jobbar på försäkringsskassan i sverige sedan många år tillbaka och är helt chockad att det bara få gå till så som det gör i detta land.
Att folk får bete sig så illa, vara outbildade och slö utan att riskera bli av med jobbet.