Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

fredag 1 april 2011

All-inclusive-hus

Att vara hemmafru/mamma är som att driva ett All-Inclusive. Ja jag har alla meriter för att jobba på hotell senare. Mitt "kök/taverna" serverar frukost, lunch och middag varje dag. Däremellan snacks och dryck, alltså All-Inc. "Bageriet" erbjuder banankaka eller kanelbullar om så gästen önskar. Det ska städas, vädras och bäddas. Mitt "tvätteri" jobbar dygnet runt känns det som. Allt läggs tillbaka fint i "gästernas" gardrob/låda rent och slätt. "Barnklubb" drivs dagarna igenom och det ska målas, lekas, byggas och annat för att underhålla barnen. Vad skulle då vara skillnaden från ett riktigt All-Inclusive hotell och mitt hus? Ja någon lön får jag inte i slutet av varje månad, utan betalning ( pengar ) tar jag av den äldsta "gästen" när jag behöver. Ledig dag har jag aldrig på schemat utan den tar jag oftast på söndagar då jag flyr fältet till svärmor och hennes All-Inc. Leker själv "gäst" för ett par timmar. Om kvällarna går jag dock till sängs med den mörka snygga "gästen" utan att riskera att få sparken. Nu kallar "barnklubben". Bara ett barn idag. Men nog så krävande. Ni känner ju "Gudrun".....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart skrivet!! Kramar frn Rethymnon

Anonym sa...

Klockrent!! :)

Anonym sa...

Säger bara det du har så rätt så rätt ! Härligt med Gudruns fartfyllada eskapader.......även om en moder kan bli lite trötter!Hälsar L från Svea