Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 9 mars 2011

Ta en extra ledig dag...

Har ni hört att vi har snökaos här? Här på Kreta kryper snön längre och längre ner på bergen. Ska det bli en favorit i repris från 2004 då staden stod still och polisen gav befolkningen körförbud?
Det blåser iskalla starka vindar ute och temperaturen visar 5 grader. So what, tänker ni, men detta är svinkallt. Och ni vet ju hur dessa hus är byggda. Kyriakos han skolkar idag. Det gör ju alla andra i lekis säkert. Redan igår var det mååånga barn som stannade hemma. Det är ju livsfarligt att ta ut sina barn i detta väder.......nja det kanske jag inte håller med om, men idag tog vi sovmorgon och "tar seden dit man kommer" och stannar inomhus.
Har ju fullt upp med att torka alla fönster och dörrar invändigt där fullkomligt rinner vattendroppar. Måste koka en varm soppa till lunch. Måste pausa AC lite som sprutar ut varmluft, den dagen då elräkningen kommer flyr jag från huset men vart jag än befinner mig på ön kommer jag nog höra Giorgos skrika "KAROLIIIIIIINAAAA, ΤΡΕΛΑΘΙΚΕΣ ( har du blivit galen).
Jag viking och tål kyla? Jo visst men inomhus vill jag ha det varmt och skönt och inte behöva gå med fleecejacka och vantar när jag lagar mat.

Inga kommentarer: