Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 9 mars 2011

Fotoalbum



Så här såg det ut dagen innan Alla hjärtans dag för 7 år sedan. Snön skapade kaos och som jag skrev tidigare utropades körförbud redan på eftermiddagen. Jag minns att jag och Giorgos gick ut och gick längs stora vägen där bilarna stod parkerade efter varandra och väntade på plogbilen. Helt omöjligt att fortsätta i uppförbacken mot Akrotirihalvön. Vid en kyrka hade prästen ställt upp ett långbord med små plastglas. Han gick runt med prästdräkten i nollgradigt snökaos och serverade rykande varm alkoholdryck till folket som satt i bilarna. Allt för att hålla värmen. Poliserna som patrullerade höjde inte ens ögonbrynet för detta och jag minns att jag tänkte " hur är det möjligt, haha, prästen ger alkohol till bilförarna och poliserna står nästan bredvid och skålar och säger Bravo".
Ett kul minne!!

2 kommentarer:

Juni sa...

Roligt å lese om presten og polisen :-) Her sør-øst i Norge snør det også idag, men det er jo ikke så uvanlig i mars. Håper våren kommer på riktig til Kreta snart :-)

Jo sa...

Det DÄR är Kregta i ett nötskal! :D