Bröllop på Kreta

Bröllop på Kreta
Önskar ni att allt är bokat och klart när ni väl anländer till Kreta för er vigsel har ni hittat rätt!

onsdag 16 mars 2011

En vanlig dag. Fast ändå inte...

Underbart vårväder. Varmt i solskenet. Kallt i skuggan. Vaccination hos barnläkaren. En Chrissi som "låtsasgråter" och underläppen darrar bara Xara säger Kalimera. Sen gallskriker hon resten av besöket. En maskin med tvätt måste hängas ut. Vad ska vi äta idag? Färs på träspett för enligt Kyriakos är det roligare att äta dem då. Stryker och fixar inför Giorgos skolresa som bär av fredagkväll. Nu börjar snart tiden som ensamstående. - Mamma, jag vill göra banankaka!! Lika bra att baka en sådan. Kanske skulle sätta i några ljus. Hur många är det jag ska blåsa ut i år? Nu ska vi se.......34 just det. Χρόνια μου πολλά och Ja må jag leva!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då säger jag Grattis hurra för dig idag! Roligt att följa din blogg även om jag inte skriver något så ofta. Inser att jag följt den länge nu är liksom på barnen man märker att man blir äldre! Hoppas ni får ordentlig vår så den kommer till oss i norr snart! Hälsar Lena

Tina sa...

Stort grattis på din födelsedag!!!

Jo sa...

Grattis i efterskott fina Karro! Var till Chania idag igen, men inget annat än läkarbesök hanns med :(. Min egodag låter vänta på sig... Hoppas du fick en fin födelsedag. Stor kram!